mindenamiautomotor---autó,motor
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Naptár
2025. Április
HKSCPSV
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
<<   >>
 
Szavazás!
Milyen az oldal?

egész jó
elmegy
király
szar
naon szar
töröld
lehetne jobb is
nagyon nagyon jó
kezdőlap is lehet
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Ne nézz hátra
 
Hírek
Hírek : KTM Adventure

KTM Adventure

  2006.12.30. 09:07

KTM-ről egy kis leírás!!!!!!

KTM Adventure!!!!!44

Magas, impozáns és nem tartja vissza magát, ha arról van szó, sőt... Hosszú évek kreatív tétlensége után megérkezett a legújabb biztos főszereplő: narancsszínű KTM Adventure S.
 
 
 
[07.21] info@motorinfo.hu 
 
 

Enduristák és dakariánusok, városi káúbojok, kik oly régóta éheztek, íme, kenyér szájatoknak. Megszületett az a bizonyos narancssárga, mely feloldja majdan eme régi mítoszoknál (pl. Africa Twin) lehorgonyzott szektor jégbefagyott mozdulatlanságát. Mintha egy díva jelenne meg a popvilágban, és söpörne egy könnyed mozdulattal félre minden Britney Spears-t és Natalia Oreirót.

 

Nemcsak azért, mert a KTM Adventure S jól megy. Itt többről van szó: ez a motor egy vérbeli offroad, amit arra terveztek, hogy megnyerje a Dakart, majd kissé átalakítottak, hogy azért valamelyest illeszkedjék a közutak - számára oly unalmas - világához.

Az első kerék 21''-es, a váz merev, az erőelosztás pont olyan, hogy a gép a maximumot hozza ki magából ugratás közben vagy állva vezetve. Tegyünk hozzá még kemény felfüggesztéseket és egy mesébe illő motort.

 

Talán csak egy bibije van: magas, nagyon magas. Ez pedig egy olyan tulajdonság, ami sokakat elbizonytalanít…

Márpedig aki kipróbálja, azt lenyűgözi: úton jól vezethető, azon kívül pedig - hajaj. "Offroad-üzemmódban", ha a vezető érti a dolgát, csodákra képes vele.


Ó, Afrika


Ami félelmetes, az a vezetési pozíció. A második emeletről kell vezetni - de a kormány-nyereg-lábtartó háromszög pontosan ugyanolyan, mintha egy versenymotor volna. Ülő helyzetből felállni nagyon egyszerű, és semmiféle erőlködést nem igényel. A Renthal kormánymű (gyönyörű) egyenes és meglehetősen közel van, a nyereg kellőképpen merev, a lábtartók pedig pont ott vannak, ahol lenniük kell, ha az ember állva vezet.

 

A tank hosszított formát öltött, a motor eleje pedig habitusra határozott alternatíva az eddig látott cross-járgányokhoz képest. Közúti vezetés közben könnyen lehet olyan érzésünk, amilyet csak egy racing motor stimulál…

Maga a motor pedig az öröm mézét folyatja minden apró gázadáskor a jó motoros szívére: a reakció frenetikus, gyors, kemény. Így, midőn a jó motoros kanyarhoz ér, érzi ám, hogy a felfüggesztések hihetetlenül jó tartást adnak a megkérdőjelezhetetlenül merev váznak, és a motor egészének. Talán kissé riasztó a magas első kerék, amitől nem lehet látni, mi történik közvetlenül a kerék előtt, de ez maradjon nekünk, európai enduristáknak a személyes szociális problémánk.

A KTM Adventure S nem érzi teljesen otthon magát a mi klasszikus ösvényeinken, szólhat az elhamarkodott ítélet. Ám egy Szardínia Rallye-stílusú ugrás abszolválásakor már máshogyan áll a kérdéshez. Állva vezetve, a tekintetet vízszintesen tartva a jó motoros megfeledkezik arról, hogy egy nagyon magas motort vezet. Aztán jöhet a játék a gázzal, meg némi súlypontáthelyezés: hihetetlen élmény. Eddig soha ennyi ló ereje nem volt offroad-motorban, olyan vázzal, ami engedi is használni.

 

Redukált méretű kormányról beszéltünk: ez akkor jelenthet gondot, ha lassan vezetünk, különösen ülve, és hirtelen el kell fordulni valamerre. Ez egy kritikus pont, ilyenkor a rutinos motoros lábtámaszt alkalmaz, ha lába éri a földet…

A kuplung optimális: kellőképpen puha és ellenálló. Persze pl. homokon nem tudjuk, hogyan megy, mert nem próbáltuk ki. Márpedig ha volt baj a korábbi K modellekkel, akkor az a kuplung volt.

 

A váltó egy csoda: precíz, jól rögzített, pontosan fogadja a parancsokat, és sosem viccel meg. Akár egy versenymotor… Felfüggesztések: a másik meglepetés: kemények, így a motor nem kezd el "pumpálni" vagy vészjóslóan hintázni, mikor a jó motoros gyorsul. A hátsó szekciót is kifejezetten rosszalkodásra tervezték: a puha-kemény traktusok felosztása az országúti endurókat idézi (lásd Africa Twin).

Összefoglalva: a KTM Adventure S egy olyan motor, mely tulajdonságaiból és dimenziójából fakadóan a 2oo km/h-s sebességgel való haladásra a legalkalmasabb. Persze nem a Börzsönyben, hanem mondjuk a Szaharában…

 

Lassúmenetben egyszerűen nem tud kibontakozni, de mihelyt a jó motoros beteszi a harmadikat, majd rá a negyediket, mindjárt változnak a szelek: előkerül a nagy teljesítmény.

Csak a rend kedvéért: az Africa Twin ennek nagyjából a felére képes - igaz, remek vasárnapi program kettesben gurulászni vele mindenféle zöldövezetben. Ezért nem marad más hátra, mint hogy összevessük egy közvetlenebb riválisával, a BMW R 115o GS-sel.

A bajor modell mélyebb, a nyereg a motor közepén van, míg a KTM a magosból vezethető. Viszont, ha a jó motoros váltani szeretne álló testhelyzetre, a K-ban jobb partnerre lel: egy pillanat műve, mert rajta a nyereg alapból magasabban van. A BMW kormánya messzebb van, így karjait jobban ki kell, hogy terjessze a jó motoros. A GS 19''-es kereke mássá teszi a kanyarodást: a jármű könnyebben esik rá a megfelelő dőlésszögre. Az első/második menetben teljesítendő kisebb kanyarok esetében a BMW sokkal barátságosabb, könnyedebb. Ám ahogy növeljük a sebességet, úgy kerül fölénybe a KTM.

A BMW Telelever-e merev és rugalmatlan, a kardán-áttétel vadabb terepen hülyén bír viselkedni, a száraz kuplung kevésbé modulábilis, a váltó pedig kevésbé pontos. A KTM első kereke (21'') jobban veszi az akadályokat, egyrészt mert nagyobb, másrészt mert elasztikusabb. Ráadásul a K érzetre sokkal progresszívebb az irányváltások terén.


Közölt technikai adatok

 

Motor: 4T, 2 hengeres, V 75°, 1oox6o mm, 942 ccm, DACT, 4 szelep/henger, folyadékhűtéses, max. 98 LE (72, o5 kW) 8.ooo fordulaton, forg. nyomaték: max. 9,99 kgm/6.ooo ford.

Üzemanyag-ellátás: Keihin CVRD karburátorok, 43 mm. Tanktérfogat: 22 liter (4 tartalék)

Váltó: 6 sebességes

Váz: tralix, acélcsövek

Felfüggesztések: elől: WP, állítható, 48 mm, kerék rugózása 26o mm; hátul: mono, WP, állítható, rugózás 26o mm

Kerekek: elől 2,15x21'', hátul 4,oox18'', abroncsok: elől 9o/9o-21, hátul 15o/7o-18

Fékek: elől 2 tárcsás (úszó), 3oo mm; hátul 24o mm-es tárcsa

Méretek (mm-ben) és súly: tengelytávolság: 1.59o; nyeregmagasság: 915; menetkész tömeg: 2o6 kg.

 


A KTM Adventure S értesüléseink szerint Magyarországon 2003. május közepétől lesz kapható a Motorsport-Zsembery-nél.
 

 
Számláló
Indulás: 2006-12-29
 
Óra
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Szavazás!
Mi a kedvence kocsimárkád?

opel
porsche
merci
ferrari
mazda
ford
nissan
audi
renault
toyota
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Corvett
 
Most wanted
 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!